Tool WorldEditor ReMIX

Mr.Wanted

Utente Silver
23 Gennaio 2014
197
19
17
88
Ultima modifica:
ragazzi ho 2 problemi... il primo è che quando salvo la minimap mi salva un'immagine tutta nera...e la seconda cosa che vi volevo chiedere nel ChangeBasePosition devo mettere dei value a caso che non sono presenti in altre mappa o dei valori specifici? grazie anticipatamente.

PS: mi aggiungi a skype? Mr.Wanted96
 

martysama0134

Utente Platinum
9 Gennaio 2009
3,443
80
1,692
1,105
ragazzi ho 2 problemi... il primo è che quando salvo la minimap mi salva un'immagine tutta nera...e la seconda cosa che vi volevo chiedere nel ChangeBasePosition devo mettere dei value a caso che non sono presenti in altre mappa o dei valori specifici? grazie anticipatamente.
1) Le .dds per minimap e shadowmap vengono generati premendo F6 oppure Ins(ert).
2) Corrisponde al valore del BasePosition dentro il Setting.txt della mappa.
 

martysama0134

Utente Platinum
9 Gennaio 2009
3,443
80
1,692
1,105
LoLLo©Heartlongju ha aggiornato [Release] WorldEditor ReMIX con una nuova nota:

v24

#Updated (v24)
  • removed the boring CTRL requirement (to move the camera) when editing daylight/attr
  • fixed refresh texture imagebox when onKey-pressing the down/up keys (like when onClicking them)
  • fixed TextureSet file creation if not existing
  • fixed new wolfman motion event handling
  • NEW_MAP_MAPNAME_PREFIX config option [set a default mapname prefix when creating new maps ("" to disable)]
  • created new TextureSet field when creating new maps...

Leggi il resto delle note di questo aggiornamento...
 
  • Mi piace
Reazioni: Goldash e Zochi

martysama0134

Utente Platinum
9 Gennaio 2009
3,443
80
1,692
1,105
Ultima modifica:
Non mi fa "aggiungere un aggiornamento" alla release perché il forum è rotto, quindi lo scrivo qui. :sisi:

The WorldEditorRemix v26 is out! (after 5 years)
The v24 was compiled with vs2010, but the v26 is compiled with vs2019. If you find any regressions, report me all of them.
(for the download, check the mediafire folder)

Changes:
  • Fixed locale/ymir/mob_proto load (autodetect struct)
  • Fixed <map>/regen.txt save/load/edit (very nice for "m" regens)
  • Fixed ./group.txt load
  • Added water texture change in msenv (you need additional client c++ code; ignore it for now)
  • Added wind strength change in msenv (for speedtree; you need additional client c++ code; ignore it for now)
  • Fixed some crashes
  • Added generation of logs/WorldEditorRemix_{target}_{date}.dmp in case of crashes
  • Updated some icons (logo, menus)
  • Updated granny to 2.11
  • Changed config file extension
  • Load from PACK is available if property/ is missing and pack/property is present! Be sure pack/Index exists! (textureset from PACK ignores textureset/ if the relative pack exists)
  • Added config flag SERVERATTR_REMOVE_WEIRD_FLAGS
Bugs to fix in the future releases:
  • ObjectList empty in PACK mode
  • SkyBox textures not cleared when switching maps
  • Some random asserts (if you get any, write me which ones, so that I at least suppress them)
  • I'll probably add some more config options
 

martysama0134

Utente Platinum
9 Gennaio 2009
3,443
80
1,692
1,105
LoLLo©Heartlongju ha aggiornato WorldEditor ReMIX:

we remix v26

The WorldEditorRemix v26 is out! (after 5 years)
The v24 was compiled with vs2010, but the v26 is compiled with vs2019. If you find any regressions, report me all of them.
(for the download, check the mediafire folder)

Changes:
  • Fixed locale/ymir/mob_proto load (autodetect struct)
  • Fixed <map>/regen.txt save/load/edit (very nice for "m" regens)
  • Fixed ./group.txt load
  • Added water texture change in msenv (you need additional client c++ code; ignore it for now)
  • Added wind...

Leggi il resto dell'aggiornamento..
 

martysama0134

Utente Platinum
9 Gennaio 2009
3,443
80
1,692
1,105
LoLLo©Heartlongju ha aggiornato WorldEditor ReMIX:

we remix v27

V27 out! Here the changes:
  • Fixed multi-object-selection crash
  • Fixed the missing diffuse lighting in the objects
  • Fixed a crash when previewing a missing texture
  • New config options VIEW_OBJECT_LIGHTING, MOB_PROTO_PATH, VIEW_MONSTER_AREA_INFO
  • Default texture displaying count has been increased from 8 to 255 (aka lshift+0 by default)

Leggi il resto dell'aggiornamento..
 
  • Mi piace
Reazioni: Toki.San

martysama0134

Utente Platinum
9 Gennaio 2009
3,443
80
1,692
1,105